– تعاریف و اصطلاحاتی که در این قوانین و مقررات به کار رفته است دارای معانی به شرح زیر است
مشتری: افرادی که در اپلیکیشن دروتخته اعلام نیاز به خدمات کردهاند.
متخصص،فروشنده،آموزش: افرادی که در اپلیکیشن دروتخته برای انجام خدمات،فروش،آموزش اعلام آمادگی کردهاند.
کاربر: شخصی است که از طریق راههای ارتباطی به اپلیکیشن دروتخته متصل و از نرمافزار دروتخته بهره مند میشود.
کاربران: مشتریها ،فروشنده ها،آموزشگاهها
شرکت: ارائهدهندۀ سرویس و خدمات .
دروتخته : سرویسی که شرکت گرماسازان پشتکوه زاگرس ارائه میدهد.
حساب کاربری: حسابی است که افراد برای استفاده از اپلیکیشن ،سایت در نرمافزار دروتخته ایجاد کردهاند
اعتبار: مبلغی است که کاربران در حساب کاربری خود جهت استفاده از اپلیکیشن یا سایت دروتخته دارند
اطلاعات محرمانه: اطلاعاتی که توسط کاربران مشتری و متخصص در اختیار دروتخته قرار داده میشود مانند شماره تماس، اقامتگاه، پست الکترونیکی ،مشخصات فردی،مدارک فنی،گواهی عدم سوء پیشینه و غیره.
ماده 2 – حساب کاربری
کاربر با ثبت نام در اپلیکیشن و سایت دروتخته میپذیرد که قوانین و مقررات دروتخته را به صورت کامل مطالعه کرده و پذیرفته است. این قوانین ممکن است در طول زمان تغییر کند، استفادۀ مستمر کاربران از دروتخته به معنی پذیرش هرگونه تغییر در قوانین و مقررات آن است.
برای استفاده از اپلیکیشن و سایت لازم است که هر کاربر یک حساب کاربری در دروتخته بسازد. تنها افرادی که بیش از ۱۸ سال سن و واجد اهلیت قانونی باشند میتوانند اقدام به ساختن حساب کاربری در دروتخته کنند. برای استفاده از دروتخته کاربر باید نام، نام خانوادگی، آدرس پست الکترونیکی و شماره همراه خود را در نرمافزار دروتخته ثبت کند.
کاربر میپذیرد اطلاعات خواسته شده را به صورت صحیح و به روز در اپلیکیشن و سایت دروتخته وارد کند.
هر فرد تنها میتواند یک حساب کاربری به عنوان مشتری و متخصص و فروشنده در دروتخته داشته باشد.
مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری اشخاص در دروتخته یا سایر خدمات مربوط به دروتخته انجام میشود به عهدۀ کاربرو متخصص است.
مسئولیت حفظ امنیت اطلاعات حساب کاربری از جمله نام کاربری و رمز عبور به عهدۀ کاربر است. در صورت مفقود یا سرقت اطلاعات حساب کاربری، کاربر موظف است در اسرع وقت موضوع را به اطلاع شرکت برساند. بدیهی است تا زمانی که اطلاعرسانی به شرکت انجام نشده است مسئولیت همۀ فعالیتهایی که از طریق حساب کاربری مذکور انجام شده و میشود به عهدۀ کاربر خواهد بود.
کاربر حق ندارد به اشخاص حقیقی و حقوقی دیگر اجازه استفاده از حساب کاربری خود را بدهد یا حساب خود را به فرد یا شرکت دیگری منتقل کند.
در شرایط خاصی ممکن است از کاربر برای استفاده از سرویس، درخواست احراز هویت شود، در چنین شرایطی اگر کاربر اطلاعات کافی در اختیار شرکت قرار ندهد، شرکت میتواند حساب کاربری وی را مسدود کرده و از ارائۀ سرویس به کاربر خودداری کند.
ماده 3 – استفاده از دروتخته
متخصص،فروشنده متعهد میشوند در حین ارائه خدمات ،فروش از استعمال دخانیات و هرگونه فعالیت نامتعارف که موجب آزردگی مشتری شود امتناع کنند.
با استفاده ازاپلیکیشن و سایت دروتخته کاربر میپذیرد که ازاین پلتفرم برای انجام هیچ فعالیت غیرقانونی طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران یا مخالف با عرف جامعه استفاده نکند. کاربر حق ندارد اشیاء غیر مجاز از جمله مشروبات الکلی، مواد مخدر، سلاح یا سایر اشیاء یا حیواناتی که طبق قانون جمهوری اسلامی ایران مجاز نیست همراه داشته باشد.
کاربر (مشتری) متعهد است در صورت داشتن هرگونه تقاضای نامتعارف و هر گونه پرنده یا حیوانات دیگر در منزل، موضوع را قبل از توافق بر انجام کار به کاربر متخصص اعلام کند در غیر اینصورت چنانچه پس از پذیرش درخواست خدمت و عزیمت کاربر (متخصص) به محل، مواجه با موارد فوق شود، مجاز به لغو (امتناع از انجام) سفارش بوده و مسئولیت جبران خسارات وارده برعهدۀ کاربر (مشتری) است.
کاربر متعهد میشود هیچگاه ازاپلیکیشن یا سایت به صورتی که به شرکت یا شرکای آن صدمهای وارد کند استفاده نکند.
کاربر میپذیرد اعتباری که در حساب کاربری خود دارد مستقل از روش کسب آن (اگر در نتیجه افزایش اعتبار از طریق درگاه بانک باشد یا در نتیجه وارد کردن کدهای تخفیفی که دروتخته در اختیار آنها قرار میدهد یا هر روش دیگری) فقط برای استفاده ازاپلیکیشن قابل استفاده است و امکان دریافت این وجه را به صورت نقد ندارد.
کاربر میپذیرد کدهایی که جهت افزایش اعتبار یا کاهش هزینه خدمات به آنها داده میشود ممکن است منقضی شوند. از آنجایی که دروتخته برای ارائه این کدها هزینه ای از کاربران دریافت نمیکند، این حق برای شرکت محفوظ است که مبلغ یا درصد تاثیر این کدها را حتی پس از انتشار آنها تغییر دهد یا در صورت لزوم آنها را باطل کند. همچنین درصورتی که شرکت تشخیص دهد که استفاده از این کد به دلیل خطای فنی یا تخلف صورت گرفته و یا غیر قانونی بوده است میتواند این کدها یا اعتباری که در نتیجۀ استفاده از آنها به حساب کاربر اضافه شده است را باطل یا حذف کند.
کاربر (مشتری) متعهد می¬شود که زمان حضور و جنسیت متخصص مورد نظر را از قبل اعلام کند تا دروتخته بتواند با برنامه ریزی و طبق درخواست مشتری، کاربر (متخصص)یا فروشنده به محل اعزام کند
کاربر متعهد میشود پس از اتمام خدمات از هیچ بخش از اطلاعاتی که در نتیجه استفاده از دروتخته، از مشتریان یا متخصص و فروشنده کسب کرده است هیچگونه استفادهای نکند. طبعاً ذخیره کردن اطلاعات مشتریان یا متخصص و فروشنده ها در دستگاه تلفن همراه یا به هر شیوۀ دیگر نیز مغایر با قوانین دروتخته خواهد بود. همچنین کاربر متعهد میشود در طول انجام خدمت، فقط در شرایط ضروری از اطلاعاتی که از مشتریان یا متخصص و فروشنده ها در دروتخته ارائه شده است استفاده کند. استفادۀ کاربر از این اطلاعات باید مطابق با عرف جامعه و قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد.
با استفاده از اپلیکیشن و سایت دروتخته کاربر میپذیرد که در حین انجام خدمت، دروتخته را وسیلهای برای تبلیغات و بازاریابی کالاهای شخصی خود قرار ندهد و از هرگونه معرفی و عرضۀ محصولات شخصی و یا محصولات متعلق به دیگران خودداری کند.
کاربر میپذیرد که متن حریم شخصی دروتخته را مطالعه کرده است و مورد قبول وی است
کاربر میپذیرد که دروتخته یک خدمات نرمافزاری است که ارتباط بین مشتریان و متخصص و فروشنده را جهت توافق بر انجام یک خدمت فراهم میکند. در دروتخته متخصص و فروشنده مختار است یک درخواست خدمت را بپذیرد یا رد کند، همچنین مشتری مختار است پس از ارسال درخواست خدمت، مشخص شدن متخصص و قبل از آغاز عزیمت متخصص به نقطه مبداء، خدمت را لغو کند یا خیر. لذا هر خدمتی که مشتری با متخصص انجام میدهد باید به عنوان یک قرارداد لازم مستقل بین متخصص و مشتری در نظر گرفته شود.
خدمات دروتخته ممکن است با مشارکت خدمات شرکتهای دیگری ارائه شود که شرکت کنترلی روی آنها ندارد. در چنین شرایطی کاربر میپذیرد که این خدمات، قوانین استفاده و مقررات مختص خود را دارند و دروتخته مسئولیتی در خصوص قوانین و خدمات این شرکتها ندارد.
کاربر مشتری می پذیرد که اسناد، مدارک و اشیای مهم و گرانبهای خود اعم از طلا، ارز، جواهرات و سایر اشیای قیمتی خود را بدون مواظبت در معرض کاربر متخصص قرار ندهد و بر نگهداری آنها نظارت داشته باشد. همچنین قبل از خروج متخصص تمامی لوازم منزل خود را کنترل نموده و هرگونه کاستی احتمالی را قبل از ترک متخصص اطلاع دهد.
کاربر متخصص بدیهی است که می پذیرد در حفظ و نگهداری تمامی اشیای منزل مشتری نهایت تلاش خود را بکند و در صورت هرگونه آسیب باید خود جوابگوی مشتری باشد.
کاربران پذیرفتهاند که دروتخته به عنوان یک نرم افزار عمل کرده و دو طرف را به هم معرفی و مرتبط مینماید. مسئولیت هرگونه آسیب به اموال طرفین بر عهده فرد خاطی بوده و طرفین میتوانند در مراجع ذی صلاح حقوقی و قضایی علیه یکدیگر اقامه دعوی نمایند.
ماده 4 – هزینهها و پرداخت
کاربر میپذیرد امکان استرداد هزینههایی که کاربر به دروتخته میپردازد وجود ندارد.
کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس از قبل از طرف متخصص یا دروتخته مشخص میشود و پس از استفاده از آن اعتراضی نسبت به هزینۀ سرویس نمیتواند داشته باشد.
پرداخت هزینۀ سرویس فقط از طریق روشهایی که توسط دروتخته مشخص میشود، میتواند صورت گیرد. این روشها عبارتند از پرداخت اعتباری از داخل برنامۀ موبایل، پرداخت اینترنتی برای افزایش اعتبار و پرداخت نقدی به متخصص
کاربر میپذیرد هزینۀ سرویس ارائه شده ممکن است بسته به ویژگیهای سرویس ارائه شده از جمله نوع سرویس، زمان سرویس، مکان سرویس یا عوامل دیگر متغیر باشد.
کاربر میپذیرد که باید هزینۀ خدمت را مستقل از هر گونه مشکلی که ممکن است در برنامه دروتخته جهت پرداخت آنلاین به وجود بیاید به شرکت پرداخت کند. در صورتی که به دلیل مشکلی در برنامه دروتخته یا مشکلات ارتباطی از جمله اینترنت و شبکۀ تلفن همراه امکان پرداخت از طریق اپلیکیشن فراهم نشود مشتری همچنان موظف به پرداخت هزینه خدمت خواهد بود. در این شرایط پرداخت هزینه ممکن است با هماهنگی مشتری با دفتر شرکت دروتخته یا روشهای دیگر صورت پذیرد. در صورتی که مشتری به هر دلیلی از جمله مشکلات اپلیکیشن پرداخت را انجام نداده باشد، شرکت حق دارد مبلغ خدمت را از اعتبار کاربر در دروتخته کسر کند.
کاربر متخصص متعهد میشود که تقاضای هیچ گونه وجهی علاوه بر مقدار از پیش اعلام شده توسط نرمافزار نداشته باشد و هرگونه مطالبه وجه اضافه به هر عنوان ربطی به دروتخته ندارد.
کاربر مشتری نیازی به پرداخت هر گونه وجه اضافه به هر عنوان از قبیل سختی کار، کمک بلاعوض یا قرض و غیره ندارد و پرداخت اضافی به انتخاب شخصی او بوده و ربطی دروتخته ندارد. دروتخته این پرداخت اضافه را به هیچ عنوان تایید یا تشویق نمی کند و از کاربر مشتری میخواهد که این موارد را حتما به دروتخته اطلاع دهد
ماده 5 – مسئولیت دروتخته
با تمام امکانات خود از جمله واحدهای مرکز تماس، بازرسی و نظارت و میانجیگری، تمامی تلاش خود را جهت رضایت کاربران، رفع اختلافات ایجاد شده در زمان ارائه و استفادۀ اپلیکیشن دروتخته بین کاربران و ایجاد صلح و سازش فی مابین آنها میکن
تمامی اطلاعات کاربران بعنوان اطلاعات محرمانه نزد دروتخته محافظت شده و دسترسی به آن توسط اشخاص ثالث ممنوع بوده مگر برابر تصمیم مقام صالح
چنانچه هر یک از کاربران دروتخته در زمان استفاده از خدمات آن با مشکلی مواجه شوند برابر شرایط فوق میتوانند شکایت خود را از طریق مرکز تماس دروتخته مطرح و پیگیری لازم و تلاش خود را جهت حل و فصل اختلافات بعمل خواهد آورد
ماده 6 – مسئولیت کاربران
مسئولیت همۀ اقدامات و افعال کاربران مشتری و متخصص که ناشی از عدم رعایت قوانین موضوعه جمهوری اسلامی ایران از جمله قانون مجازات اسلامی (ارتکاب جرم در هنگام انجام خدمت) و قوانین مدنی (ورود خسارت به اموال کاربر) باشد، برعهدۀ شخص متخلف بوده و دروتخته هیچ گونه مسئولیتی در قبال اعمال و افعال فوق نداشته و نخواهد داشت و میتواند ضمن غیر فعال کردن متخلف، از طریق مراجع صالح اقدامات قانونی را علیه نامبرده نسبت به احقاق حقوق قانونی دروتخته بعمل آورد
هر گونه اقدامی از سوی کاربران که منجر به ورود خسارت به شهرت تجاری، نام و اعتبار دروتخته شود تخلف از شرایط قراردادی و قانونی تلقی و دروتخته حق غیر فعال نمودن کاربر و اقدام قانونی علیه وی را جهت مطالبه خسارت و احقاق حقوق قانونی خود خواهد داشت.
کاربر دروتخته متعهد میشود تنها از علایم و اقلام سازمانی استفاده کند که توسط دروتخته تهیه و در اختیار او گذاشته شده است (لباس کار یا ابزار نظافت) و مسئولیت استفاده از اقلام و علایمی که سبب ایجاد مشابهت و یا ایجاد اشتباه برای کاربران مشتری و یا سایر اشخاص اعم از حقیقی و یا حقوقی کند بر عهدۀ کاربر متخصص بوده و در صورت لزوم دروتخته به قطع سرویس با نامبرده و پیگیری قانونی اقدام خواهد نمود و شخص متخلف مکلف به جبران خسارات وارده به دروتخته خواهد بود.
ماده 7 – ضوابط رسیدگی به شکایات مربوط به سفارشات به شرح زیر است:
در موارد ذیل کاربر مشتری میتواند نسبت به اعلام شکایت یا نارضایتی از خدمات و فروش اقدام نماید:
دریافت دستمزد نامتعارف، عدم حضور متخصص در زمان مقرر ،
کیفیت نامناسب کار: برای سرویس نظافت مشتری میتواند در حین حضور متخصص در محل نسبت به اعلام نارضایتی از کیفیت سرویس اقدام نماید. مشتری میتواند در یک ساعت اول حضور متخصص با توجه به کیفیت کار او از او بخواهد که محل را ترک کند و مبلغی پرداخت نکند. بعد از گذشت یک ساعت اول حضور متخصص در محل مشتری، در صورت نارضایتی، مشتری میتواند ساعت حضور متخصص را در اپلیکیشن وارد کرده و طبق زمان حضور متخصص وجه را پرداخت نماید. سپس میتواند از محلهایی که نشان دهنده کیفیت نامناسب کار است عکس گرفته و برای واحد پشتیبانی دروتخته ارسال نماید. کارشناسان دروتخته با توجه به محتوای عکسها طبق آیین نامه داخلی اقدام خواهند کرد و در صورت لزوم مابه التفاوت به مشتری عودت داده خواهد شد. در بقیه سرویسها مشتری باید حین تحویل کار و قبل از پرداخت کامل وجه از کیفیت مطلوب کار اطمینان حاصل نماید و در صورت هرگونه مشکل قبل از پرداخت با پشتیبانی دروتخته تماس بگیرد.
دزدی: در صورت وجود مستنداتی مبنی بر اینکه متخصص مرتکب این کار شده واحد رسیدگی به شکایات دروتخته پیگیری این موضوع را انجام خواهد داد. در صورت عدم وجود مستندات این اتهام قابل اثبات و پیگیری نخواهد بود
خسارت دیدن لوازم مشتری: در این شرایط مشتری باید حداکثر تا 24 ساعت بعد از وقوع حادثه نسبت به اعلام خسارت اقدام کند. وقوع حادثه نیز حداکثر میتواند 14 روز بعد از اتمام کار باشد. در غیر این صورت، یعنی گذشت بیش از 14 روز از پایان کار و یا 24 ساعت از وقوع خسارت، این شکایت قابل رسیدگی نخواهد بود. هنگام وقوع خسارت تا زمان مراجعه کارشناس (از سمت شرکت گرماسازان پشتکوه زاگرس) مشتری نباید دست به تغییر صحنه و از بین بردن نشانههای وقوع خسارت بزند تا بتوان خسارت را بررسی کرد
عدم حل مشکل در خدمات مربوط به تعمیرات: حداکثر اگر طی 14 روز از پایان کار مشتری متوجه شود که عیب مورد نظر به طور کامل رفع نشده یا مجددا بازگشته است می تواند این موضوع را به پشتیبانی دروتخته اعلام نماید و متخصص موظف به مراجعه مجدد و حل نهایی موضوع است. چنانچه در این مرحله لازم باشد که جنس از محل خارج شود و به کارگاه متخصص منتقل شود، مشتری باید سفارش مجدد ثبت نماید تا برای پیگیریهای آتی دچار مشکل نشود.
درخواست کارشناس رسمی دادگستری: در صورتیکه به هر دلیل مشتری نظر یا میانجیگری کارشناسان دروتخته را قبول نکند میتواند درخواست بررسی موضوع توسط کارشناس رسمی دادگستری بدهد. در صورتیکه کارشناس رسمی دادگستری نظر کارشناس دروتخته را تایید کند مشتری میپذیرد که هزینه کارشناس رسمی دادگستری را پرداخت کند.
ماده 8 – شرایط وسائل همراه کاربر بشرح زیر است:
وسایلی که مشتری نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات اتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو.
وسایلی که متخصص نباید در محل داشته باشد عبارت است از مواد منفجره، محترقه، مواد سمی، اسیدی، بیماری زا و بد بو، مایعات و جامدات آتش زا و سوختی، مواد و وسایل رادیواکتیو، هر گونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر و مشروبات الکلی و هر مواد دیگری که نامتعارف یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است.
درخواست خدمت بدون حضور مشتری (مالک یا مستاجر یا وکیل ایشان) توسط کاربر دروتخته ممنوع است و کاربر حق درخواست و انجام خدمت را نخواهد داشت، در صورت عدم رعایت، همۀ مسئولیتهای ناشی از این تخلف برعهدۀ اقدام کنندگان آن است و دروتخته حق دارد نسبت به قطع دسترسی اقدام و مبادرت به پیگیری قانونی از جمله مطالبۀ خسارت از شخص متخلف کند
ماده 9 – قطع سرویس
دروتخته در شرایطی که به هر دلیل به این نتیجه برسد حضور یک کاربر (متخصص یا مشتری) میتواند برای شرکت یا سایر مشتریان یا متخصص خطرناک باشد یا مطلوب نباشد حق حذف دسترسی کاربر مذکور به دروتخته را دارد.
ماده 10 – توافق از راه دور
کاربر توافق میکند جهت مبادلۀ آسان اطلاعات، همۀ تغییرات و الحاقیههای قوانین و مقررات حاضر اعم از تغییر و اضافه کردن شروط آن، ارسال اخطاریه و ابلاغیههای مربوط به دروتخته از طریق سیستم رایانهای بعمل آید و کاربر ضمن پذیرش اطلاع از شرط و روند اجرایی آن موافقت خود را نسبت به اعمال شرط مذکور اعلام میکند.
مسئولیت حفظ و حراست از حساب کاربر برعهدۀ کاربر بوده و کاربر ضمن پذیرش این مسئولیت، همۀ داده پیامهای صادره از طریق حساب کاربری مذکور را منتسب به خود دانسته و هرگونه ادعایی نسبت به انکار، تردید و جعل داده پیامهای ارسال شده از ناحیۀ نامبرده غیر قابل استماع و مردود است.
کاربر میپذیرد هر گونه رویه، اشکال، عبارات مبین تائید و اعلام قبولی و تصدیق داده پیامهای صادره از طرف دروتخته به منزله امضا الکترونیکی و قبولی محسوب میشود و هر گونه ادعائی نسبت به امضا و قبولی مذکور غیر قابل استماع و مردود است.
کاربر با عضویت در دروتخته قصد و اراده خود را نسبت به پذیرش انعقاد هرگونه اقدام و عمل حقوقی از جمله عقود و معاملات از راه دور و از طریق سیستم رایانهای و الکترونیکی اعلام میکند.